Woondeken haken

Ik ben gek op leuke mooie woondekens, uiteraard is niks zo fijner om een eigen gehaakte woondeken te maken. 
Na het haken voor een eigen dekentje voor mijn dochter en eentje voor mijn zoon, ben ik eraan begonnen om eentje te haken voor mezelf om het interieur wat op te fleuren. Altijd mooi als je een woondeken over de zetel ziet hangen, en leuk als je deze ook kan gebruiken in de killere avonden om gezellig en knus te genieten voor de tv. 

Ik heb eerder een woondeken gehaakt met zacht dik garen, maar al snel merkte ik dat deze wat ging pluizen. Wat ik absoluut niet leuk vind!

Dit keer ben ik een woondeken beginnen haken met het mooie garen van Durable Double Four. Deze bestaat uit 100% katoen en zal zeker niet gaan pluizen. 


De steken die ik maak in het dekentje zijn afkomstig van het droomdeken 1 die overal wel te vinden is, en de kleur vond ik perfect passen voor het interieur wat op te fleuren. Het garen van Durable Double four geeft je project ook een vintage look, wat ik ook wel super vind aan dit garen en het haakt ook goed weg omdat het garen in een cilindervorm is gewikkeld. 
Dit is eigenlijk wel een prachtig katoengaren met oneindig veel toepassingen. 

Maar nu terug naar mijn woondeken, een woondeken geeft niet alleen warmte om te genieten van de knusse avonden maar het geeft ook je interieur een mooie look. Daarom ik dus ook zeker mijn dekentje niet weg stop in een kast om het avonds uit te halen. Maar het wel mooi over de rand van mijn zetel hang, zodanig als er mensen binnen komen ze gelijk kunnen genieten van mijn mooie woondeken! 

Een woondeken haken is ontspannend omdat je ook de vorderingen keer op keer ziet, en als je het niet haakt voor jezelf kan je het ook wel haken voor iemand anders om het als cadeau te geven. Jij word er blij van en uiteraard degene die het krijgt is er ook super blij mee! 

Check ons durable garen hier als je ook zelf aan de slag wil gaan met dit mooie garen van 100% katoen. 

Verder hoop ik dat ik jou heb geïnspireerd om zelf aan de slag te gaan met het haken van een mooi woondeken. 

Ik heb alvast hier een mooi babydekentje dat gehaakt is met het mooie durable double four: Babydeken Amy

Of als jij liever een dekentje breidt hebben wij voor jou ook een leuk patroon die je hier vind: Zig zag plaid

Tot snel! En veel haak en brei plezier! 

Reacties