Zelf gehaakte wattenschijfjes


wattenschrijfjes haken | duurzamer leven| crochetcreatioins.be

Komt het bij jouw ook soms op om wat duurzamer te gaan leven? Bij mij in ieder geval wel. Na wat nadenken kwam ik op het idee om mijn eigen wattenschijfjes te gaan haken. 

Ik gebruik die echt wel dagelijks om mijn make-up weg te vegen, dus verbruik ik toch wel iedere dag wattenschijfjes. 

Aangezien ik toch wel een haakster ben en graag bezig ben met nieuwe dingen uit te vinden en te gaan haken kwam het in mij op om zelf mijn wattenschijfjes te gaan haken. Deze kan ik dan ipv weg te gooien opnieuw wassen en hergebruiken. 

Ik ben aan het zoeken geslagen hoe ik daar het best aan begin en toen kwam ik leuke afbeeldingen tegen die met de pufsteek gehaakt zijn. 
Ik heb mijn wattenschijfjes gehaakt met Catania omdat deze toch wel van 100% katoen zijn. 
Indien jij een ander garen wenst is dat natuurlijk ook goed maar zorg er dan wel voor dat je garen hebt die kan gewassen worden op 40° of op 60°. 


Hoe heb ik ze gehaakt? 

1- haak 10 vasten in de magische ring, sluit met een halve vaste. 
2- 1 losse, pufsteek in iedere vaste. Sluit met een halve vaste. (10 pufsteken, 10 lossen= na de pufsteek een losse haken)
3- 1 losse, (half stokje in de 1e steek, 2x halve stokjes  in de volgende steek) herhaal dit 10x. (30 halve stokjes)
4- 1 losse, (pufsteek in de volgende steek, half stokje  in de volgende steek). Herhaal dit 15X. Sluit met een halve vaste. 15 pufsteken, 15 halve stokjes)
5- 1 losse, haak op elke pufsteek en half stokje een vaste. 
hecht de draad af en werk de draadjes weg 

Ik wens je alvast veel succes met het haken van je eigen wattenschrijfjes! Handig en goedkoop, en leuk te maken. 

Garen kan je uiteraard op onze website vinden Crochet Creations By Marinka


Reacties